Godziny otwarcia:

Pn-Pt: 8:30 – 16:30
Sb-Nd: Nieczynne

Zadzwoń:

+48 (32) 272 39 61
Infolinia: 801-000-315

Napisz do nas:

skandiazabrze@gmail.com​

FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

 

  1. Płatności za rezerwację w walucie obcej

W związku z szeregiem nieporozumień i płynących stąd pytań, przypominamy, że przy wyborze przez Klienta dokonania wpłat za rezerwację przelewem na konto naszej firmy w walucie obcej, tak z banków w Polsce jak i z zagranicy, Klient zobowiązuje się do poniesienia kosztów transakcji bankowych i związanych z tym prowizji. Często Klienci nie zaznaczają takiej opcji przy wypełnianiu przelewów bankowych i tym samym wskutek potrącenia przez bank stosownych prowizji wpłata za rezerwację zostaje pomniejszona stając się niewystarczającą do pokrycia należności za rezerwację. Wówczas klient winien dokonać stosownej dopłaty, by rezerwacja mogła zostać założona.

Uprasza się zatem osoby dokonujące wpłat w walutach obcych o uważne sporządzanie poleceń przelewów w walucie euro. 

  1. Jaka jest procedura na terminalach Scandlines?

Autokary i samochody ciężarowe zobowiązane są do stawienia się na terminalu na 1 godzinę przed zarezerwowaną przeprawą. Pozostałe pojazdy i piesi zobowiązani są do stawienia się 30 minut przed zarezerwowaną przeprawą. Niedotrzymanie podanych czasów, może spowodować, że miejsce na promie zostanie oddane pojazdom oczekującym na przeprawę nie posiadającym rezerwacji. Po przyjeździe na terminal Scandlines należy udać się do Check-in celem wymiany posiadanego vouchera lub podania numeru rezerwacji na bilet, który upoważnia do wjazdu na prom. Po otrzymaniu biletu należy wjechać przez bramkę na terminal i ustawić się na wskazanym przez pracownika Check-in pasie dojazdowym do promu. Po wprowadzeniu pojazdu na prom w miejscu wskazanym przez pracownika Scandlines należy bezwzględnie zaciągnąć hamulec ręczny. Przy wysiadaniu z pojazdu należy pamiętać, żeby zabrać ze sobą wszystkie potrzebne na promie rzeczy, gdyż powrót do pojazdu będzie dopiero możliwy ok..10 minut przed dobiciem promu do portu docelowego (po komunikacie z głośników). Zabronione jest pozostanie w pojeździe podczas rejsu. Po usłyszanym komunikacie mówiącym o końcu podróży należy udać się do pojazdu wejściem, którym wychodziło się na początku rejsu. Zabronione jest opuszczanie pokładu samochodowego pieszo.

 

  1. Czy jest obowiązek wykupu kabin na promach armatorów?

U niektórych armatorów nie ma obowiązku wykupu kabin, u innych są, w zależności czy jest to rejs dzienny czy nocny. Szczegółowe informacje znajdują się w cenniku oraz podawane są podczas składania przez Państwa zamówień rezerwacji.

Podróż ze zwierzęciem nie zmusza do wykupu kabiny u jednych armatorów, a u innych jest wymagana kabina. Trzeba posiadać niezbędne dokumenty dla zwierząt. Informacje szczegółowe możecie Państwo uzyskać telefonicznie lub Tutaj(w przygotowaniu).

 

  1. Czy wolno pozostać w pojeździe podczas przeprawy?

 Każdy pasażer zobowiązany jest do opuszczenia pokładu dla pojazdów i udania się na pokłady przeznaczone dla pasażerów.

 

  1. Czy na promach są sklepy i restauracje?

Na promach niektórych armatorów znajdują się sklepy oraz restauracje i bary szybkiej obsługi. 

 

  1. Czy na promach są sklepy wolnocłowe?

Jeśli prom pływa między państwami Unii Europejskiej to nie ma strefy wolnocłowej, gdyż pomiędzy tymi krajami cła nie ma.

 

  1. Jakie waluty obowiązują w sklepach i barach na promach?

Na promie obowiązują waluty krajów, które dana przeprawa promowa łączy.

 

  1. Czy na promie można palić papierosy?

Na każdym promie jest jedno pomieszczenie, gdzie można zapalić papierosa, jest ono oznaczone symbolem papierosa. Można również wyjść na pokład otwarty i tam zapalić.

 

  1. Czy można wjechać na prom samochodem na gaz?

Scandlines zabiera na pokłady swoich promów samochody na gaz na wszystkich trasach. Nie ma konieczności zgłaszania, że pojazd jest na gaz. 

 

  1. Czy są parkingi przy terminalach promowych?

W Rostocku, Sassnitz i Puttgarden są parkingi niestrzeżone płatne.

 

  1. Czy za rezerwację wykonywaną w naszych biurach można zapłacić na terminalu, podczas odprawy?

Nie ma takiej możliwości. Rezerwacja zostanie wykonana dopiero po dokonaniu zapłaty i dostarczeniu dowodu wpłaty konsultantowi, który obsługuje Państwa zamówienie.

 

  1. Jak sprawdzić cenę wybranego połączenia?

By sprawdzić cenę wybranego połączenia należy skontaktować się z naszymi konsultantami i wówczas otrzymacie Państwo dokładną cenę zawierającą ewentualne dopłaty oraz przeliczniki kursu waluty euro na daną chwilę.

Ponadto ceny uzależnione są również od taryf jakie Państwo wybieracie. Mianowicie im rezerwacja dokonywana jest wcześniej, tym ceny są niższe, natomiast im bliżej daty przeprawy tym droższe.

W cenniku podawane są ceny najniższe obowiązujące u danego armatora, zwyczajowo określane jako ceny „od…”.

 

  1. W jakiej odległości od granicy Polski są porty Scandlines:

do portów: Sassnitz Mukran, Rostock, Puttgarden odpowiednio

  • ze Świnoujścia: 180km, 190km, 390km 
  • z Kołbaskowa: 240km, 250km, 450km 
  • ze Świecka: 395km, 335km, 500km
  1. Czy jest możliwość dokonania rezerwacji na prom będąc w podróży?

Tak, niektórzy armatorzy pozwalają na wjazd na prom po podaniu numeru rezerwacji. Rezerwację taką można dokonać telefonicznie. Otrzymujecie Państwo wówczas telefonicznie informację o numerze rezerwacji i podając go na terminalu zostanie wydany Wam właściwy bilet. Konieczne jednak jest dokonanie zapłaty na konto naszej firmy przed uzyskaniem takiego numeru rezerwacji.

 

  1. Co to jest dodatek paliwowy?

Dodatek paliwowy jest dodatkową opłatą, wprowadzaną w różnych okresach, w zależności od sytuacji cenowej na rynkach paliw, dodawaną do końcowych cen biletów.

Często dodatek paliwowy znajduje się już w cenie biletu. Informacje o dopłatach paliwowych podawane są w cennikach przepraw oraz w potwierdzeniach złożenia rezerwacji wysyłanych do osób rezerwujących miejsca na promach.

 

  1. Czy za dokonaną rezerwację można otrzymać fakturę?

Na życzenie osób dokonujących rezerwacji są wystawiane faktury.

 

  1. Gdzie znajdują się stosowne uregulowania armatorów, warunki przewozu oraz warunki wykonywania rezerwacji w naszej firmie?

Regulaminy i warunki znajdziecie Państwo TUTAJ

 

  1. W jaki sposób można anulować rezerwację?

Rezerwację można anulować przesyłając informację na ten temat do biura, w którym została ona wykonana. Szczegóły o anulacjach czy zwrotach oraz związane z tym koszty znajdują się w stosownych regulaminach przewoźników oraz TUTAJ

 

  1. Czy można dokonywać zmian w potwierdzonej rezerwacji?

Zmiany są możliwe, ale tylko w biurach, w których wykonywaliście Państwo rezerwacji przeprawy promowej.

 

  1. Czy armator wydaje duplikaty biletów?

Scandlines nie wydaje duplikatów biletów. Jeśli więc bilet jest potrzebny do jakiegokolwiek rozliczenia to należy go zatrzymać.

 

  1. Co rozumieć pod nazwą samochód „dostawczy – blaszak” oraz „Camper”

Camper – to autonomiczny samochód turystyczny, specjalnie w tym celu zbudowany lub wyposażony, zapewniający podróżującym nim pasażerom miejsca do spania i wypoczynku. Samochody typu Ford Transit, Mercedes-Benz Vito, itp. – traktowane są jako dostawcze w przypadku, gdy samochód wyposażony jest w blaszane zamienniki szyb z tyłu bądź po bokach. Natomiast traktowane są one jako osobowe w przypadku, gdy wymienione wyżej części samochodu opatrzone są szybami. Jeśli natomiast posiadają plandekę, są traktowane jako ciężarowe.

 

Skandia Bogdan Palka
ul. Franciszka Zembali 18 B
41-809 Zabrze
Polska
NIP: 6481000694
REGON: 241865414

Poniedziałek – Piątek: 8:30 – 16:30
Weekend – Święta: Nieczynne

+48 (32) 272 39 61

+48 (32) 376 40 20

Infolinia: 801-000-315

© 2022 Firma Skandia Bogdan Palka